BERITA SENI BUDAYA - Betrayal 19 May – 4 June KLPac


After 50 years in the performing arts, multi-award winning director Joe Hasham OAM takes on the challenge of his lifetime. He will be attempting the impossible – to direct Harold Pinter’s Betrayal in English and Bahasa Malaysia but as two separate shows, on alternate nights, performed by the same cast.
Arguably Harold Pinter’s most celebrated play, Betrayal won the Olivier Award for Best New Play and New Yorks Critic’s Circle Award.The story revolves around a love triangle between Emma, her husband Robert and his best friend Jerry. One day after a party, Jerry confesses his love for Emma and the two begin an affair that will continue for years.
With a sterling cast Stephanie Van Driesen, Omar Ali, Razif Hashim and Jad Hidhir, this double take on Betrayal is set to be the talk of the town.
Selepas 50 tahun berkecimpung dalam seni persembahan, Joe Hasham OAM, pengarah yang pernah memenangi pelbagai anugerah ini bakal menyahut satu lagi cabaran baru. Beliau akan mengarahkan teater karya Harold Pinter, Betrayal dalam dua versi iaitu Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia secara serentak. Teater ini akan dipersembahkan secara berselang seli pada setiap malam oleh pelakon yang sama.
Betrayal adalah karya agung Harold Pinter, dan telah meraih anugerah Olivier di bawah kategori Teater Baru Terbaik dan New York Critic’s Circle. Ceritanya berkisar tentang cinta tiga segi antara Emma, suaminya Robert dan sahabat baik mereka, Jerry. Kejadian ini berlaku selepas Jerry mengaku cintanya kepada Emma dan mereka mula membuat hubungan sulit yang berlanjutan selama bertahun-tahun.
Dibintangi pelakon layar perak Stephanie Van Driesen, Omar Ali, Razif Hashim dan Jad Hidhir, sudah pastinya teater Betrayal dua versi ini bakal menjadi perbualan ramai.
MATURE CONTENT | SMOKING ON STAGE FOR ONE SCENE, AUDIENCE DISCRETION ADVISED
Presented by: The Actors Studio Seni Teater Rakyat
Executive Producer: Dato’ Faridah Merican
Artistic Director: Joe Hasham OAM
Lighting Designer: Yusman Mokhtar
Sound Engineer: Khairil Imran
Costume Designer: Dominique Devorsine
Set Designer: Paul Hasham
Cast: Razif Hashim, Stephanie van Driesen, Omar Ali and Jad Hidhir
Date: 19 May – 4 June
English Performances: 19, 24, 26, 28, 31 May, 2, 4 June @ 8.30pm | 21 May @ 3pm
Persembahan Bahasa Malaysia: 20, 25, 27 May, 1, 3 June @ 8.30pm
Venue: Indicine, The Kuala Lumpur Performing Arts Centre (klpac)
Tickets: RM60 / RM45 (TAS card, students, seniors, disabled)

Sekiraya ada yang berminat untuk menggunakan khidmat kumpulan kami untuk persembahan bulan Puasa dan Hari Raya Aidilfitri sama ada Kumpulan Ghazal, Kumpulan muzik Multiracial 1Malaysia, Kumpulan muzik unplugged, Gamelan, Kumpulan Tarian, Kumpulan Tarian kanak-kanak yang boleh menari berbagai tarian tradisional dan antarabangsa seperti zapin joget dan hindustan, boleh menghubungi saya seperti maklumat di bawah.

Terima Kasih kerana memberi sokongan.

Pengurus Anjung Tradisi
Whatsapp: 0132674462
emel: AnjungTradisi@gmail.com
www.GhazalPerkahwinan.com
Blog: www.anjungtradisi.blogspot.com
facebook: www.facebook.com/anjungtradisi

PERSEMBAHAN MUZIK GHAZAL DAN ASLI SEMASA MAJLIS BERBUKA PUASA MENTERI BESAR SELANGOR YANG AMAT BERHORMAT DATO' SERI AMIRUDIN BIN SHARI

 Pada 17, 20, 22, 25 Mac dan 1 April 2024, Menteri Besar Selangor telah mengadakan majlis berbuka puasa yang turut dihadiri oleh berbagai la...